The New York Times: Тероризм чи гнітюча ситуація з авіабезпекою в Росії?

лайнер А321
Рейс компанії «Когалимавіа» KGL9268, що прямував до Петербурга із Шарм-ель-Шейха, розбився незабаром після вильоту на півночі єгипетського півострова Синай

«У неділю Росія оплакувала 224 загиблих пасажирів чартерного рейсу, який цими вихідними зазнав катастрофи над Синайським півостровом у Єгипті. А слідчі взялися до спроб визначити, що призвело до падіння літака, який, як повідомляється, розпався в повітрі: терористичний акт чи трагічна випадковість», – повідомляють Ендрю Крамер і Ніл Макфаркуар у The New York Times.

«Після огляду уламків літака, розкиданих по чорній гальці безплідного плоскогір’я Синайської пустелі на ділянці площею 8 квадратних миль (приблизно 20,7 кв. Км.), Віктор Сороченко, директор МАК, сказав журналістам, що повітряне судно зруйнувалося ще до того, як його фрагменти впали на землю. Однак одне це не вказує на конкретну причину катастрофи. Виходячи з обставин катастрофи, можна припустити, що причиною катастрофи стала технічна несправність або терористична атака. Обидві версії здаються можливими авіаційним експертам», – йдеться в статті.

«Відставний французький фахівець з розслідування авіакатастроф Ален Буйяр сказав, що не бачить можливості для сценарію, в якому такий сучасний літак, як Airbus 321-200, міг би зруйнуватися в польоті на крейсерській висоті через технічні неполадки», – зазначають автори.

«Колишній голова Національної ради з безпеки на транспорті США заявив, що вважає нещасний випадок більш імовірною причиною аварії, ніж тероризм, і зазначив, що цей літак був пошкоджений в 2001 році, коли вдарився хвостом об злітну смугу під час посадки в Каїрі». «Перед поверненням з Єгипту на батьківщину російський міністр транспорту Максім Соколов заявив, що самописці 18-річного літака Airbus A321-200 знайдені у стані, придатному до розшифровки, але роботи ще не розпочато. Раніше він відкинув версію про те, що можливим поясненням катастрофи є тероризм, як «вигадки».

Синайський осередок ІДІЛ взяв на себе відповідальність за те, що трапилося, але не підтвердив цієї заяви жодними свідченнями, хоча раніше публікував з такою метою фото чи відеозаписи терористичних актів або інформацію про їхніх виконавців, пишуть автори. Аналітики зазначають, що бойовики навряд чи могли б підстрелити літак, проте не скидають з рахунків бомбу чи іншій саботаж.

Пол Хейс, директор британської авіаційно-консалтингової компанії, заявив: «Літаки руйнувалися в результаті саботажу або вибуху бомби на борту, а також під час спроб відновити курс, що викликали надлишкове навантаження на корпус повітряного судна».

«Російські експерти та інші коментатори налягають на технічних поясненнях, і це не можна назвати натяжкою, зважаючи на гнітючі показники авіаційної безпеки в країні», – підсумовують журналісти.

Водночас Енді Пасцтор у виданні  The Wall Street Journal заначає, що «суботній загибелі російського літака передували багаторічні обіцянки Кремля поліпшити статистику авіаційної безпеки в країні – одну з найгірших у світі, заплямовану кричущими помилками пілотів». За деякими оцінками, за перші три роки цього десятиліття лише в Африці частота авіаційних подій була вищою, ніж у Росії та СНД.

Автор перераховує деякі з катастроф, зокрема, й загибель «елітної російської хокейної команди» при зльоті літака з «північного міста Ярославля» у вересні 2011 року, коли катастрофа сталася з вини «погано навчених пілотів», які забули відключити гальмо стоянки. У листопаді 2013 року за заході на посадку в аеропорту Казані за поганої погоди зазнав аварії Boeing-737 авіакомпанії Tatarstan Airlines, загинули 50 осіб, що підкреслило проблеми, які й досі існують, йдеться в статті.

«Щоразу російська влада обіцяла вдосконалити системи навчання та ліцензування екіпажів, а також поліпшити нагляд за авіаперевізниками. Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA) сприяла розробці стратегії безпеки», – пише автор, і ці зміни, «мабуть, дали деякі результати: торік у Росії не сталося жодної аварії великого пасажирського літака».

Експерти відзначають істотні відмінності суботнього краху від катастроф над Азією і Африкою, коли також відбувалося різке падіння літаків з крейсерської висоти, йдеться далі. У більшості цих епізодів певний вплив мали гроза, погані погодні умови або дії льотчиків через штормові фактори поблизу. У попередніх звітах про катастрофу над Синаєм немає припущень про щось подібне, хоча робити однозначні висновки поки що зарано, підсумовує автор.

Нагадаємо,  рейс компанії «Когалимавіа» KGL9268, що прямував до Петербурга із Шарм-ель-Шейха, розбився 31 жовтня незабаром після вильоту на півночі єгипетського півострова Синай. На борту лайнера було 224 людини, з-поміж них 25 дітей. Майже всі загиблі – росіяни. Також на борту було четверо громадян України і один – Білорусі.

Читайте: Російський лайнер А321 міг розбитися через поломку, яку не усунули ще 2001 року

Інформаційний Акцент

Залишити коментар

БЕЗ КОМЕНТАРІВ