Die Welt: Чи могли «солдати халіфату» збити A321 на висоті близько 10 кілометрів?

бойовики
Бойовики, пов’язані з «ІД», взяли на себе відповідальність за збиття пасажирського літака

«Через лічені години після того, як єгипетська влада офіційно відкинула теракт з імовірних причин катастрофи російського пасажирського лайнера A321 над Сінаєм, із сенсаційною заявою виступило угруповання «Вілаят Синай» – єгипетський підрозділ терористичної організації «Ісламська держава», – пише кореспондент Die Welt Ґіл Ярон. У соціальній мережі Twitter, а також на сайті Aamaq, що є напівофіційним рупором ІДІЛ, ісламісти заявили, що лайнер був збитий «солдатами халіфату» і це стало помстою Росії за її участь в сирійській громадянській війні.

Росія, як нагадує кореспондент, вже кілька тижнів щодня завдає авіаударів по об’єктах повстанців і ІДІЛ, і «можна було б говорити про важливий тактичний успіх терористів, але проти версії про їхню причетність до катастрофи свідчить ціла низка факторів».

З листопада 2014-го частина терористичних угруповань на території Єгипту присягнула на вірність ІДІЛ і стала отримувати фінансову та логістичну підтримку від найбагатшої терористичної організації в світі, пише автор. Вони були непогано озброєні і раніше: після повалення лівійського диктатора Муаммара Каддафі в руки повстанців потрапили, зокрема, сучасні переносні зенітно-ракетні комплекси (ПЗРК). Чимало їх і на Синайському півострові, де вже кілька років йде справжнісінька війна, пише Ярон.

Але що свідчить проти версії ісламістів? «ІДІЛ намагається привернути до себе якомога більше уваги, зокрема, і за допомогою фальсифікацій», – йдеться в статті. У момент передбачуваного знищення літак перебував на висоті близько 10 км., тобто поза зоною досяжності навіть найсучасніших ПЗРК: вони здатні збивати цілі на висоті до 5 км. Міністр цивільної авіації Єгипту Мохаммед Хоссам Кемаль сказав, що «зарано визначати причину аварії», і це звучить найбільш виважено, підсумовує автор.

Що наразі неясно в історії із загибеллю російського авіалайнера над Єгиптом? Журналіст іспанської El Mundo шукає відповіді, спираючись на думки експертів.

  1. Чи небезпечно літати над Синайським півостровом? У березні Федеральна адміністрація авіації (США) порекомендувала американським авіакомпаніям літати в цьому районі на висоті не нижче ніж 26 тис. футів (близько 8 тис. метрів), бо «є ризик можливих атак екстремістів із застосуванням ППО». До застережень приєдналося Європейське агентство з повітряної безпеки.
  2. Чи ІДІЛ спроможна збити літак на висоті 30 тис.футів? У суботу ця джихадистська організація спробувала «привласнити собі авторство», заявивши про помсту за авіаудари Москви в Сирії, але експерти поставилися до заяви скептично. Моджтар Авад(Center for American Progress, Вашингтон) вказав, що немає пояснень, яким чином вони змогли збити літак. «Навіть надсучасна ракета «земля-повітря» не може злетіти так високо, вона небезпечна лише на зльоті або під час посадки», а «лайнер почав відчувати технічні проблеми, коли вже набрав висоту», зазначив він.
  3. Чи були схожі прецеденти? Автор повідомляє, що в 2014 році єгипетське відділення ІДІЛ збило вертоліт єгипетської армії, а в липні, випустивши ракету з Синайського півострова, знищило фрегат ВМС Єгипту. Але в обох випадках відстані до цілі були менші. Авад також нагадав, що ІДІЛ недавно оголосила невдалою американсько-курдську операцію в Іраку, хоча є навіть відеозапис звільнення заручників.
  4. Експерти сходяться на тому, що збити авіалайнер з землі вкрай важко, хоча схожий випадок був. Екс-пілот, нині авіаційний експерт Девід Лірмаунтзазначив: «Лайнер летів на висоті 31 тис. футів, тож йому не були небезпечні ПЗРК. Але ця висота – на 2 тис. нижча, ніж у Boing Malaysia Airlines, який торік на сході України був збитий могутньою ракетою, запущеною з землі».

Однак найбільш можливий варіант – диверсія на борту. «Якщо на висоті 10 тис. метрів вибухає бомба, літак повністю розпадається через тиск», – пояснив неназваний військовий експерт, на якого посилається єгипетська газета Al Ahram. Журналіст додає: «До того ж дехто нагадує, що перевірки багажу в єгипетських аеропортах залишають бажати кращого».

Нагадаємо,  рейс компанії «Когалимавіа» KGL9268, що прямував до Петербурга із Шарм-ель-Шейха, розбився 31 жовтня незабаром після вильоту на півночі єгипетського півострова Синай. На борту лайнера було 224 людини, з-поміж них 25 дітей. Майже всі загиблі – росіяни. Також на борту було четверо громадян України і один – Білорусі.

Читайте: A321: тероризм чи гнітюча ситуація з авіабезпекою в Росії?

Інформаційний Акцент

Залишити коментар

БЕЗ КОМЕНТАРІВ