Експерти прогнозують руйнування Керченського мосту

РФ хоче звести Керченський міст до окупованого Криму до 2018 рок
РФ хоче звести Керченський міст до окупованого Криму до 2018 рок

Міст через Керченську протоку – приречений. Ще не побудовану споруду піддали різкій критиці, наголосивши що вона вразлива за кількома параметрами. Про це заявив відомий російський гідробудівник Юрій Севенард, колишній директор ЛенГЕС, що зводив комплекс захисних споруд Ленінграда від повеней, повідомляє MK.ru.

За його словами, є два види небезпеки для майбутнього Керченського мосту.

Перша стосується складних природно-кліматичних умов, які проектувальники  судячи з усього, не врахували. В цьому регіоні висока сейсміка, що відповідає 9 балам.

Крім того, у Криму складна геологія та щільні ґрунти, розташовані на 60 метрів нижче рівня води. Причому сейсміка при опорі на ці щільні ґрунти (тверді глини) не знижується. Коливаються саме глини, а не слабкий шар, який розташований над ними.

«Коли стоятиме міст, ці коливання обов’язково передаватимуться його жорстким палям. У підсумку під час землетрусу першою порушиться стійкість основного прольоту моста – від точки обпирання палі на глини, заввишки приблизно 100 метрів», – зазначив науковець.

За словами гідробудівника, в цьому регіоні бувають дуже сильні шквалисті вітри, які можуть призвести до аварійних ситуацій з машинами на мосту – завдовжки, нагадаємо, аж 19 км.

Плюс ожеледиця – частий чинник в умовах зміни температур. Вітри, висока вологість, крижані дощі (але обмерзання може бути і без них) – все це є небезпечним з огляду на ковзання транспорту. А утримувати міст без ожеледі практично неможливо: знизу металеві балки та залізобетонне покриття будуть підмерзати.

ДТП самі і на звичайних дорогах часто трапляються, а тут ризик зростає в кілька разів, наголошує фахівець.

Є і ще один вид небезпеки – льодохід. Свого часу за вказівкою Сталіна в цьому районі побудували залізничний міст у 1944 році. Його зруйнувало льодоходом, нагадав учений.

Севенард вважає, що найкраще було би зробити міст під водою. Це має бути складна «гідротехнічна споруда».

«Вона була би не вразлива з точки зору сейсміки, зледеніння, падіння транспортних засобів з висоти тощо. Основна траса йшла би по земляному насипу, адже він не боїться тиску криги. Потрібно два водопропускних перерізи – щоби забезпечити проточність біля берегів і водообмін, аби проходила риба і т.д. А два кілометри траси можуть іти безпосередньо під водою», – порадив Севенард.

Читайте: Фіаско Кремля: Керченський міст не добудувати без згоди Києва

Як відомо, після анексії Криму з території РФ на півострів можна потрапити лише через Керченську переправу, яка часто припиняє роботу через погодні умови та має недостатню пропускну спроможність.

Президент РФ Владімір Путін раніше заявляв, що хоче звести Керченський міст до окупованого Криму до 2018 року, залучивши фінанси інвесторів.

Залишити коментар

БЕЗ КОМЕНТАРІВ