Експерти розповіли про «палиці в колесах» при ввезенні вживаних авто з Європи

авто
Авто, куплене в Європі, буде всього на 1-1,5 тис. євро дешевше за придбане в Україні

Закон, що набув чинності 1 серпня, дав українцям змогу ввозити вживані автомобілі з Європи за зниженими митами. Автівки вже почали звозити до польсько-українського кордону, але експерти заявляють про підводні камені, які роблять масове ввезення практично неможливим, пишуть Вести.

Голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко стверджує, що підвищеної активності на кордоні ще немає. З його слів, навіть коли українці кинуться по дешеві авто, на них чекають палиці в колеса від фіскалів. Днями заступник голови ДФСУ Мирослав Продан дав роз’яснення, в якому є важливий момент: для зниження акцизу потрібно мати сертифікат походження, щоб уникнути ввезення машин з РФ.

«І щоб ввезти, наприклад, з Польщі Mercedes, потрібно їхати в Німеччину і брати в їхній Торгово-промисловій палаті цей сертифікат. Інакше під час розмитнення в Україні будуть неприємності», – пояснив Назаренко.

Є й інші нюанси: якщо машина дорожча за 10 тис. доларів, доведеться пояснити, звідки взялися гроші. Згідно із законом, вивозити готівкою понад 10 тис. доларів можна, та з меншою сумою купити машину навряд чи вийде. Зі слів економіста Олександра Охріменка, продавець-поляк для звіту перед своїми податковими органами вимагатиме безготівкового переказу. Таким чином, гроші потрібно буде везти на картці, причому не гривневій, а валютній (купівля в євро або доларах із гривневої карти буде прирівняна до купівлі валюти, а в зв’язку з обмеженнями НБУ в день ви можете купити валюту тільки на 12 тис. грн, це приблизно 480 доларів).

«А при одноразовому платежі за кордоном більш ніж 10 тисяч доларів інформація про цю операцію потрапить у Фінмоніторинг, який вже в Україні потребує звіту, звідки гроші», – каже Охріменко.

Зростання продажів експерти прогнозують у вересні, коли продавці та покупці налагодять схеми.

«У серпні будуть перші поставки, відпрацюють нюанси, логістику. Тим більше літо – не найкращий сезон для ринку вживаних авто», – вважає керівник компанії AUTO-Consulting Олег Омельницький.

У Мережі все більше пропозицій про купівлю авто за кордоном: від автобусних турів до Польщі до пригону машини на замовлення до кордону. Про такі нюанси, як сертифікат, не попереджають. «Наші послуги в Польщі коштують 1 тис. євро, в Німеччині та Франції – дорожче. Приженемо авто під кордон, оглянемо на СТО, а клієнту потрібно в’їхати до Польщі. Скинемо документи, щоби він заплатив ПДВ», – розповів один посередник.

Його колега вважає, що вигідніше користуватися послугами людей, які на цьому знаються, а не їхати самому: «Якщо українець розбирається в авто і поїде до Польщі сам, це йому обійдеться в 250 доларів. Візьме консультанта – ще 400 доларів. Якщо буде посередник, плюс 700-1200 доларів. І це якщо машина підійде з першого разу».

У результаті авто буде всього на 1-1,5 тис. євро дешевше за куплене в Україні. До слова, як стверджує Дмитро, в Німеччині вже підняли ціни на вживані авто.

Як відомо, 1 серпня набув чинності закон про зниження ставок акцизного збору на вживані автомобілі.

Залишити коментар

БЕЗ КОМЕНТАРІВ