«Фахівці» «Роскосмосу» прикріпили до ракети датчики догори дриґом

Ракета-носій «Протон-М»
Ракета-носій «Протон-М»

Слідчий комітет Росії завершив розслідування кримінальної справи щодо аварії ракети-носія «Протон-М» зі супутниками «Глонасс» у липні 2013 року. Слідчі прийшли до висновку, що аварія сталася через неправильну установку датчиків кутових швидкостей – їх повернули на 180 градусів, тобто поставили догори дриґом, передає ВВС Росія.

Як повідомив офіційний представник СК РФ Володимир Маркін, в катастрофі «Протона» звинувачені четверо співробітників Центру Хрунічева. Версію про неправильну установку датчиків першим публічно висловив заступник голови «Роскосмосу» Алєксандр Лопатін незабаром після аварії. Він розповів, що на корпусі ракети встановлюються три датчики кутових швидкостей – з одного боку датчики в площині рискання були встановлені правильно, а з другого (в площині тангажу) – неправильно.

Ракета-носій «Протон-М» з трьома російськими навігаційними супутниками «Глонасс-М» вибухнула в повітрі і впала на космодромі на першій хвилині старту 2 липня 2013 року. До слова, з 2010 року аварією завершилися 7 запусків російських ракет-носіїв, було втрачено два вантажних кораблі і 9 супутників.

Як повідомляв Інформаційний Акцент, 28 квітня 2015 року з Байконуру стартувала ракета-носій «Союз-2.1а», яка не змогла вивести на розрахункову орбіту вантажний космічний корабель «Прогрес М-27М». 8 травня корабель некеровано зійшов з орбіти і згорів в щільних шарах атмосфери, його фрагменти впали у води Тихого океану.

16 травня ракета-носій «Протон-М» не змогла вивести на орбіту мексиканський супутник зв’язку. Російський вантажний корабель «Прогрес» мав підняти космічну станцію на кілька кілометрів, проте двигуни так і не запрацювали.

Інформаційний Акцент

Залишити коментар

БЕЗ КОМЕНТАРІВ