Блогер, політичний експерт

Кирило Сазонов: Як скасувати ввізне мито на старі іномарки

Кирило Сазонов, блогер
Кирило Сазонов, блогер

Арсеній Яценюк доручив Мінфіну і податковій підготувати законопроект про скасування імпортного ввізного мита на старі автомобілі.

«Це буде правильний крок для того, щоб зняти навантаження на громадян і, в тому числі, збільшити можливості купувати автомобілі», —  каже прем’єр. Яценюк наполягає, що законопроект потрібно винести на позачергове засідання уряду — й відразу спрямувати до Верховної Ради.

Пікантності дорученням прем’єра додає один нюанс. Яценюк доручив, щоби рішення стосувалося всього імпорту, за винятком російського.

Звісно, це більше тролінг, ніж реальний удар по тазиках російського виробництва. Якщо в Україну підуть іномарки за доступними цінами, ніхто при здоровому глузді «Жигулі» не купить.

Необхідно відзначити, що перспективи цього законопроекту дуже хисткі. Лобі автовиробників і автоімпортерів нових автомобілів в українській політиці завжди було сильним.  У цьому бізнесі міцно зав’язані інтереси кількох десятків народних депутатів і декого вище.

Можна вже тепер сміливо прогнозувати акції протесту на Грушевського, гнівні заяви в Раді та успішний похорон законопроекту в Раді.

Але ми в будь-якому випадку — у виграші. Яценюк їм зробив шахову вилку. Або машини стануть дешевшими, або ми подивимося в очі конкретним лобістам.

Якщо законопроект, який уряд намагається провести через парламент, візьмуть, — машини подешевшають. Всі, а не лише старий імпорт. Бо олігархам, на чиїх заводах відбувається великовузлове складання імпортних авто, доведеться стримати свою жадібність. І власникам автосалонів і мереж — також. Ніхто не купуватиме нову машину за двадцять тисяч, якщо однорічна без пробігу по наших дорогах коштуватимете десять.

А якщо законопроект не ухвалять — ми дізнаємося прізвища людей, які заробили на ось цьому конкретному голосуванні, змусивши нас платити більше. А знання — сила. І особливо корисно знати ступінь продажності окремих депутатів і цілих партій.

Стане в нагоді в перспективі.

Залишити коментар

БЕЗ КОМЕНТАРІВ