Медіа та вибори: «Не знаєте за кого голосувати? – Тоді ми йдемо до вас!»

Вибори
Перед другим туром виборів кандидати вдаються до всіх доступних технологій

15 листопада у багатьох містах відбудеться другий тур мерських виборів, і медіа на повну силу працюють над іміджем своїх претендентів. Київ, Львів та Дніпропетровськ – найбільші міста, де в боротьбу вступили не тільки політичні сили та їхні висуванці, а й медіаресурси, що використовують усі доступні технології – від пропаганди до чорного піару. За словами експертів, останній тиждень перед виборами – «тиждень компроматів». Хто виграє цей поєдинок – кандидати, за якими є реальні справи, чи ті, хто покладається на виборчі технології?

Перед виборами в першому турі чинні мери зробили більше, ніж за всю свою каденцію. Кличко половину Києва «перекроїв», щоби показати як він «Реальними справами змінює Київ». Садовий у Львові вибрав іншу тактику – звернувся до релігії. Таким кроком чинний мер Львова вирішив мобілізувати «релігійний електорат».

Маніпулювання почалося з інтерв’ю начальника Львівського міського управління культури Ірини Магдиш «Українській правді», в якому вона заявила, що церква у Львові «починає жирувати і зловживати». Інтерв’ю справило ефект інформаційної бомби. На захист церкви став Садовий – як контраргумент до заяви Магдиш він навів тезу про важливу роль УГКЦ у налагодженні з міською владою Львова соціального партнерства. Експерти вважають, що такий «скандал» був не чим іншим, як провокацією самого чинного мера. В такому разі то дійсно нестандартне рішення: не треба гроші витрачати на будівництво нових трамвайних колій і закупівлю трамваїв – краще Богу помолиться, може, і так пронесе… Але, як бачимо, не пронесло – Кличко і Садовий не виграли вибори в першому турі, поборються в другому. Виникає запитання: що робитимуть цього разу?

На думку директора аналітичного центру «Політика» Миколи Давидюка, кандидати в мери цього разу робити не будуть нічого – у другому турі в бій вступає медіаресурс: «Вони вже не встигнуть щось нове запустити. Будуть максимально посилювати те, що зробили до цього. Навіть якщо лавки не дофарбували, то спеціально дофарбують – аби показати по телебаченню. Зараз працюють медіа, аби мобілізувати свій електорат і зробити все можливе, аби електорат конкурента не пройшов на вибори».

Однак навіть наявність власних медіа не обмежуватимуть кандидатів у домовленостях з іншими медійними власниками. «Всі вони будуть шукати партнерів, які зможуть їм дати медіапідтримку. Навіть те, що Садовий має свій медіахолдинг, не обмежує його в тому, що він, наприклад, буде домовляться з Коломойським, щоби той його підтримав на «1+1», або ще з кимось іншим, щоб вони його принаймні не критикували», – додав політолог.

Багато претендентів на крісло мера за своєї спиною мають велику підтримку медіа – комунальні, місцеві чи власні, як у випадку з Андрієм Садовим, якого вже можна вважати медіамагнатом.

Андрій Садовий уже почав інформаційну пропаганду проти свого конкурента. Спекулює на питанні призначення у разі перемоги Кошулинського директором департаменту освіти Львівської міськради Ірини Фаріон. Цікава тактика команди чинного мера, проте вона не працює. За словами президента Академії української преси Валерія Іванова, у другому турі виборів у суспільстві вже є визначеність, за кого голосувати: «В українській політиці чорний піар – це абсолютно нормальні речі. Садовий вдався тепер до чорного піару, кидає певні новини, щоби підірвати позицію Кушулинського, але такими діями не підірвеш. Зараз кампанія, яка проводяться у Львові – це просто підтримка того іміджу, який вже є. Звичайно, медіа можуть спробувати вплинути на тих, хто голосував, але я не вірю в успішність цих спроб».

Кандидату в мери Філатову і партії «Укроп» затримання Геннадія Корбана також могло зіграти на руку під час виборів у Дніпропетровську, якби «плюси» не почали перегинати палицю у висвітленні цієї справи. На думку медіаексперта Валерія Іванова, ця кампанія «плюсів» не спрацює на користь Філатова: «Це була стратегія, що влада бореться з тими, хто боровся за незалежність. У Філатова конкурент – Вілкул, який теж має такий імідж «скинутого ангела», що колись працював для «своїх», а тепер його тягають до прокуратури і так далі. У них аналогічні підходи, на які не суспільство не клює».

Людмила Гаврилюк спеціально для видання Інформаційний Акцент

Залишити коментар

БЕЗ КОМЕНТАРІВ