Нардеп і громадські активісти вимагають розслідувати корупційну схему в уряді Яценюка на 300 мільйонів гривень

Арсеній Яценюк
Арсеній Яценюк

Прем’єр-міністр Арсеній Яценюк і міністр інфраструктури Андрій Пивоварський причетні до багатомільйонної корупційної схеми у морських портах. Про це 9 грудня 2015 року на брифінгу в парламенті заявили народний депутат від партії «Свобода», член Комітету ВРУ з питань запобігання і протидії корупції Олег Осуховський та активісти організації «Крадіям по руках».

За їхніми словами, міністр інфраструктури А.Пивоварський вніс зміни до датованого 2013 роком наказу «Про портові збори», внаслідок чого бюджет держпідприємства «Адміністрація морських портів України» щорічно втрачатиме понад 300 млн. гривень, які осідатимуть на рахунках приватних компаній, зокрема тих, що належать російським олігархам.

На переконання ініціаторів брифінгу, міністр легалізує схему виведення грошей з доходів держпідприємства «Адміністрації морських портів України» на користь приватних підприємств, які провадять діяльність у морських портах. Із легкої руки міністрів найбільша в Україні група компаній «Трансінвестсервіс» (ТІС) тепер буде отримувати 50% доходів від корабельного збору з суден, що заходять в операційну акваторію причалів № 18-22 в порту «Південний» Одеської області, нібито як  фінансову компенсацію держави за проведені компанією власним коштом днопоглиблювальні роботи. Як результат – щорічно понад 300 млн. гривень буде надходити групі компаній «ТІС» (ТОВ «ТІС-Руда», ТОВ «ТІС-Контейнерний термінал»), кінцевими вигодоодержувачами яких є Олексій Ставніцер, Олег Кутателадзе, Єгор Гребенников, Полтавський ГЗК і російський олігарх Алєксєй Федоричев, який проживає в Монако.

За словами керівника ГО «Крадіям по руках» Вікторії Кулаковської, компанії незаконно отримуватимуть 50% корабельного збору оскільки не є власниками операційної акваторії, як вимагає закон «Про морські порти України». «Згідно з нормами Водного кодексу, власником портової та операційної акваторії може бути тільки держава».

На думку громадських активістів, якщо міністерство вирішило таким чином компенсувати інвестиції приватним компаніям-власникам підводних ГТС, то воно має робити це законним шляхом.

«Наказ Мінінфраструктури суперечить закону «Про морські порти України» і позбавляють держпідприємство значних доходів.  Я вимагаю, щоб Генеральна прокуратура та Антикорупційне бюро розібралися в цьому», – заявив нардеп Осуховський.

Залишити коментар

БЕЗ КОМЕНТАРІВ