«Новий Шовковий шлях» провалився – немає клієнтів

Український потяг «Шовкового шляху» без замовлень застряг у Китаї
Український потяг «Шовкового шляху» без замовлень застряг у Китаї

Вантажний потяг за маршрутом Іллічівськ-Китай, який був запущений Україною в рамках проекту «Новий шовковий шлях», не виходить на зворотній маршрут з КНР через відсутність клієнтів. Про це повідомляє дослідницький центр логістичної компанії Zammler.

Як зазначають експерти компанії, 31 січня потяг прибув до пункту призначення – на станцію Достик на кордоні Казахстану з КНР. Там він перебуває й досі, а про його повернення наразі не йдеться.

«Потяг не завантажений товаром – немає клієнтів на перевезення, тому так і не вийшов у зворотній маршрут з Китаю», – зазначають в Zammler.

Раніше голова «Укрзалізниці» Олександр Завгородній заявляв, що повернеться поїзд назад 15-17 березня.

За даними дослідницького центру, тривалість маршруту становила 15,5 доби замість анонсованих 11-12.

«І це за сприятливих умов, коли до руху потяга була прикута увага як в Україні, так і в країнах Європи та Азії. Завдяки підписаним раніше угодам він ішов без митних перевірок за єдиним тарифом «від точки до точки», наголошують в Zammler.

Експерти зазначають, що питання щодо маршруту виникали ще на етапах підготовки проекту. «Вузькими місцями» називали можливий час доставки – набагато довше, ніж звичним шляхом через Росію. Та нерегулярність рейсів, що не дає бізнесові змоги планувати завантаження.

Питання також викликали два морських етапи маршруту: через два моря потяг перевозять на поромах. Це чотири заходи в порти, заїзд на пороми на спеціальному обладнанні, з яким пов’язана низка проблем, та висока ймовірність несприятливих погодних умов на морі: взимку шторми частіші.

Тестовий запуск потяга показав, що для комерційного успіху проекту потрібно вирішити кілька проблем, зазначають в Zammler.

По-перше, це вартість доставки. Офіційно ПАТ «Укрзалізниця» озвучило ціну 5559 доларів для 40-футового контейнера – ця сума перевищує вартість автомобільної транзитної доставки через Росію у півтора-два рази, наголошують у дослідницькому центрі.

На думку експерта Української логістичної асоціації (УЛА) з питань морських і річкових перевезень Олександра Лисенка, першочергово потрібно визначати попит на маршрут перевезення.

«Попит – це насамперед запит на ціну. Всі рахують гроші. Якщо вантаж з Китаю йде 45-50 днів – це не страшно, пором використовують як склад. Найголовніше – графік «just in time», ціна і надійність. Чи є надійність зараз на маршруті «Нового шовкового шляху»? Немає! Графіка немає, надійності немає, ціни немає», – каже він.

Експерти вважають, що знизити вартість може збільшення обсягів перевезень та залучення до проекту інших країн.

Нагадаємо, 28 листопада 2015 року, в день запровадження Росією економічних санкцій проти Туреччини, транспортні компанії Китаю, Казахстану, Грузії, Азербайджану і Туреччини підписали Угоду про створення консорціуму для перевезення вантажів з Китаю до Європи в обхід російської території – Транскаспійського транспортного маршруту.

14 січня в Грузію прибув перший потяг «Нового Шовкового шляху». Тоді ж до проекту долучилась Україна.

Вже через день з України до Китаю вирушив демонстраційний потяг з 10 вагонів, які частково були порожніми, а частково завантажені металевою заготовкою для розвантаження у Грузії. Порожні вагони планували завантажити товарами вже у Китаї та доставити зворотнім шляхом.

Залишити коментар

БЕЗ КОМЕНТАРІВ