Олекса Манн: Нова російська брехня для французького глядача

Олекса Манн, художник
Олекса Манн, художник

Ален Безансон, знаний французький дослідник Росії та Радянського союзу, пояснює багато що в своїй книзі «Свята Русь», яка починається з глави з дивовижно простою назвою «Брехня»:

«Мистецтво брехні так само старе, як і сама Росія. Кюстін і Мішле вважали його найважливішою російською рисою. В ту пору, при Миколі I, традиційна брехня стала предметом національної гордості. Як писали з разючою силою Гоголь і Пушкін — Росія велика, потужна та убога. Але цей контраст був нестерпним і до того ж політично небезпечним, оскільки Росія перебувала під владою авторитарного правління. Необхідно було представляти справу так, немов правителі досягли успіху в своїх планах. З метою приховування невдач вдавалися до брехні. Перш за все, брехали іноземцям (як зазначав Кюстін, брехня іноземцям була професією), а потім брехали самим собі».

У контексті «документального» фільму про нашу революцію авторства продажного довбо**ба, який показували на центральному французькому каналі Canal+, це має звучати епіграфом.

Безансону зараз 83 роки. В 50-х роках він, як і багато європейських інтелектуалів, сам був причарований ідеями комунізму. Був членом Французької комуністичної партії, з якої вийшов в 1956 році, після викривального ХХ з’їзду і оприлюднення інформації про злочини сталінізму. Відтоді він із брехнею і розібрався.

«Свята Русь» взагалі дуже цікава річ, раджу.

Джерело: Olexa Mann

Залишити коментар

БЕЗ КОМЕНТАРІВ