Польща поновить розслідування загибелі в авіакатастрофі Леха Качинського

Літак з Качинським на облавку зазнав катастрофи 10 квітня 2010 року
Літак з Качинським на облавку зазнав катастрофи 10 квітня 2010 року

Польська влада збирається відновити роботу комісії з розслідування авіаційних подій, яка займатиметься катастрофою Ту-154М під Смоленськом, яка забрала життя президента Польщі Леха Качинського. Про це повідомив секретар Міністерства оборони в ефірі TVP.

«На 99 відсотків комісія з розслідування авіаційних подій, яка де-факто почне з початку чесно і сумлінно з’ясовувати причини авіакатастрофи під Смоленськом, буде утворена міністром оборони на цьому тижні», – сказав речник Міноборони Польщі.

Нова група з 10 осіб почне свою роботу «з моменту ремонту Ту-154». За словами Місевича, до складу комісії увійшли як польські, так і іноземні експерти.

Нагадаємо, що 10 квітня 2010 року внаслідок катастрофи польського президентського літака Ту-154М під Смоленськом загинули всі 96 пасажирів, котрі перебували на борту, зокрема, і президент республіки Лех Качинський. Крапку в розслідуванні причин катастрофи не поставили досі, незважаючи на те, що кілька разів оголошували про результати. У Польщі наполягали на перегляді підсумкової доповіді Варшави, згідно з якою основна провина лежить на Польщі.

У листопада 2014 року було оголошено: польська прокуратура завершила розслідування справи про катастрофу президентського літака, закривши справу «у зв’язку з відсутністю ознак злочину».

Проте потім справу відкрили, щоби повторно розшифрувати переговори пілотів з диспетчерами за допомогою нового обладнання та програм. У квітні 2015 року стало відомо, що до останньої хвилини в кабіні президентського літака перебував сторонній, командувач ВПС Польщі Анджей Бласік. Він вимагав від пілотів йти до кінця і спробувати здійснити посадку в складних умовах, а також проігнорував вимоги членів екіпажу зайняти своє місце.

Однак за місяць до цього, у березні 2015 року польська військова прокуратура пред’явила звинувачення двом російським авіадиспетчерам.

Одного з них звинувачують у створенні ситуації прямої небезпеки в повітрі, другого – у ненавмисному доведенні до катастрофи. При цьому прокурори визнали, що головною причиною катастрофи стали все ж дії екіпажу. Пілоти пішли на зниження літака нижче мінімальної допустимої для цього висоти. В умовах поганої видимості через туман вони не мали права знижуватися менше ніж на 120 метрів від землі.

Залишити коментар

БЕЗ КОМЕНТАРІВ