Роман Кулик: Основне призначення цьогорічного параду – пропаганда

Роман Кулик, молодший лейтенант (хорунжий) у Збройних Силах УкраїниЩо стосується параду, то все дуже просто й не варто дискусій.
1. Це минулого року в ньому брали участь курсанти мало не всіх військових ВНЗ, тиловики всіх мастей, штабісти й навіть аватари, яких не жаль було зняти з позицій. В цьому ж році був відбір і чимала частка учасників параду – реальні ветерани, преторіанці Збройних Сил, що більше року відвоювали на фронті. Думаю, це підтвердить не лише моя френд-стрічка.

  1. Закид, мовляв, задіяна у тренуваннях і параді техніка більше потрібна в зоні АТО трохи інфантильні. Тут пригадалась історія, як одна з трьох гаубиць Мста 55 оабр прямо з параду потрапила в м’ясорубку під Старобешевим в 2014-му. Нині ГШ чітко розраховує, без яких сил і засобів можуть обійтись частини на нулі. А з артилерію тут все ок.
  2. Закиди, мовляв, «парад у нас «потьомкінський», форти видали тільки під 24-те, такої форми нема на передку, чому хамерів і кугуарів не видно на промці» – теж звучать абсурдно.
    А як ви хотіли? Щоби Хрещатиком їхали срані уазики, солдати йшли в дубку, махали дерев’яноприкладними автоматами і відбивали крок у кирзових чоботах?
    Звісно, МО зібрало для параду всі кращі зразки техніки та зброї, які постачають до частин. Хай і в малих дозах, але все, що я бачив на фото, вже є у військах.
    Хіба що окрім першої, експериментальної, партії нової форми всіх родів військ – для нового іміджу Збройних Сил цей парад – немов подіум на тижні моди, спосіб показати новий, проукраїнський і несовковий вигляд армії широким масам.
  3. Претензії щодо асфальту не витримують жодної критики. Тут просто наведу цитату із заяви МО, адресованої «Київавтодору»: «Якщо асфальтне покриття руйнується від проїзду зазначеної техніки, то проблема не в техніці, а в якості дорожнього покриття». Хай Автодор робить свою блт роботу, а не валить все на армію в надії сп**дить кілька ярдів на ремонтах.

Підходимо до суті: основне призначення даного параду – пропаганда. Вона розрахована не на інтелектуалів і богему, а на широкі верстви населення. Ми у своєму фейсбучку часто забуваємо, наскільки примітивними інстинктами почасти керуються маси.
Відчуття належності до Сильних, гордість за показану твоєю країною міць і організованість армії – якісно і правильно зрежисований парад має викликати саме такі почуття. І минулі паради показали, що за великим рахунком так воно і є.

Сучасна пропаганда базується на візуалізації, люди краще сприймають інформацію не в текстовому вигляді, а через фото, відеоматеріали. Якраз одна з головних функцій параду – дати ЗМІ достатні об’єми контенту для подальшого використання в агітаційних роликах, любительських відосах на youtube тощо. От чи проведуть наші ЗМІ цю роботу в інтересах держави, чи знайдуть один факап і сконцентруються на ньому – вже інше питання. Російська пропаганда каже, що в нас гола-боса армія? От укотре покажемо, що це не так.

В кінці-кінців парад – не атрибут авторитарних держав й лідерів-самодурів. Їх проводять і в США, і в Франції, і у Великі Британії – та всюди, де є що показати і де військові традиції налічують бодай кількасот років.  Два з половиною роки тому ми почали закладати фундамент нової армії, ЗСУ пройшли довгий шлях змін. І парад – чудовий спосіб підсумувати наші досягнення за останній рік.

Насамкінець, парад – найкращий спосіб нагадати нації про війну, що досі триває так далеко від більшості українців. А скиглення деяких осіб щодо корок та інших незручностей, викликаних репетиціями, чудово показує дієвість такого способу.
Для мене найкращий показник доцільності параду – купа радісних дописів і коментарів друзів, знайомих, що вже відвоювали, або й далі служать у Збройних Силах. Які ще треба аргументи?

Джерело: Роман Кулик

Залишити коментар

БЕЗ КОМЕНТАРІВ