Російський кредитор погрожує зупинити роботу київського метро

метро
У 2009 році Київрада уклала із ТОВ «Укррослізинг» договір на закупівлю 100 вагонів для київського метрополітену

Компанія ТОВ «Укррослізинг», яка належить структурам, підконтрольним російському «Внєшекономбанку», звернулася до суду з вимогою стягнути з КП «Київський метрополітен» 1,959 млрд. гривень за невиконання договору щодо закупівлі 100 вагонів для підприємства. Про це на своїй сторінці в Facebook заявив заступник голови КМДА Ілля Сагайдак.

«У 2009 році Київрада уклала із ТОВ «Укррослізинг» договір на закупівлю 100 вагонів для київського метрополітену. Згідно цієї домовленості метрополітен отримав за період з 19 березня 2010 року по 28 лютого 2013 року 100 вагонів, 25 одиниць виробництва КВБЗ, 33 одиниці «Вагонмаш» та 42 «Метровагонмаш», – написав він.

За його словами, сума лізингових платежів з 2009 по 2014 роки за вагони так і не була виплачена в повному обсязі.

«Станом на сьогодні сума, що необхідна для повного виконання умов договору складає вже 463,378 млн. гривень. Вона включає в себе предмет лізингу 353,971 млн. гривень та відсотки по платежах – 109,407 млн. гривень», – заявив заступник голови КМДА.

«Але з незрозумілих причин керівництво метро уклало кабальну додаткову угоду між КП «Київський метрополітен» та ТОВ «Укррослізинг» на фінансові лізингові послуги № 3-1, якою змінено визначення лізингового платежу, зокрема, в лізинговий платіж входять суми, скориговані на коефіцієнт коригування і борг на сьогодні зріс майже втричі – додатково 1,074 млн. грн.» – додав він.

Сагайдак наголосив, що з метою приведення договірних відносин з ТОВ «Укррослізинг» до вимог чинного законодавства КП «Київський метрополітен» зверталось до Господарського суду Києва з позовом до ТОВ «Укррослізинг» про визнання недійсною додаткової угоди до договору на фінансові лізингові послуги.

«У свою чергу, правоохоронними органами були порушені відповідні кримінальні провадження, зокрема, щодо посадових осіб, які підписали цю додаткову угоду», – повідомив заступник голови КМДА.

«Проте, рішенням Господарського суду Києва та постановами Київського апеляційного господарського суду, Вищого господарського суду України позовні вимоги, апеляційна та касаційна скарги КП «Київський метрополітен» та апеляційна і касаційна скарги прокуратури Києва залишені без задоволення», – зазначив він.

Сагайдак повідомив, що кримінальне провадження щодо посадових осіб КП «Київський метрополітен» закрито у зв’язку з відсутністю складу злочину.

«Через безвідповідальну політику попереднього керівництва столиці ситуація вже встигла набути критичного характеру. ТОВ «Укррослізинг», яка належить структурам підконтрольним російському «Внєшекономбанку» звернулось до Господарського суду Києва», – наголосив заступник голови КМДА.

«В своїй позовній заяві підприємство вимагає в примусовому порядку стягнути з КП «Київський метрополітен» заборгованість по договору лізингу, розірвати вищевказаний договір та витребувати майно з чужого незаконного володіння. Це означає, що КП «Київський метрополітен» ризикує зазнати важких фінансових втрат, а кияни можуть взагалі отримати колапс», – написав він.

За його словами, сума позовних вимог ТОВ «Укррослізинг» до КП «Київського метрополітену» становить 1,959 млрд. гривень.

«В результаті 13 травня 2016 року Господарський суд Києва на підставі заходів по забезпеченню позову виніс ухвалу, в якій заборонив КП «Київському метрополітену» вчиняти будь-які дії, направлені на використання взятих у лізинг вагонів метро», – повідомив Сагайдак.

«Ми вважаємо таке рішення неприпустимим, оскільки це ставить під загрозу функціювання транспортного сполучення міста. Ми нікому не дозволимо зашкодити інтересам міста та киян і вже готуємо документи для зустрічної позивної заяви», – підсумував заступник голови КМДА.

Залишити коментар

БЕЗ КОМЕНТАРІВ