Російський «Лукойл» постачає неякісну нафту до Фінляндії та Угорщини

нафта
Фінляндія та Угорщина скаржаться на різке погіршення якості російської нафти

Покупці російської нафти констатують, що її якість погіршується. Зокрема, угорська MOL та фінська Neste звернулися до президента «Лукойла» Ваґіта Алєкпєрова з проханням звернути увагу постачальників з РФ на цю проблему, передає Прайм.

«До мене звернулися і фіни, і угорці, – написали лист з проханням звернути увагу на якість нафти, яка постачається, на Urals», – сказав Алєкпєров журналістам. «Я завтра будуть звертатися до уряду з тим, аби привернути увагу до цієї проблеми», – додав він. Алєкпєров зазначив, що всю легку нафту РФ стала перенаправляти на східні напрямки, у той час як на західних напрямках – основному ринкові нафти РФ – якість поставленої нафти погіршується.

У середині жовтня очільник «Роснафти» Ігор Сечин говорив, що Росія повинна докладати всіх зусиль, щоби не знижувати частку поставок нафти на світові ринки. При цьому він зазначав, що демпінг, зокрема, з боку Саудівської Аравії на ринку Польщі, є одним з факторів зміни світових цін на нафту. Тим часом Угорщина все більше переходить на нафту з іракського Курдистану. Про відмову від російського Urals’у заявляла й українська «Укртранснафта».

Аналітики називають три основні причини різкого здешевлення нафти: дві політичні та одну економічну. По-перше, мова йде про спільні зусилля США й Саудівської Аравії, а також ОАЕ, щодо зниження ціни на стратегічну сировину для експортно орієнтованої путінської Росії, що несе відповідальність за розв’язання війни з Україною. По-друге, дається взнаки командно-адміністративна модель економіки комуністичного Китаю, що, за твердженнями експертів, наразі нагадує СРСР у 1985-1987 роках. По-третє, попит на вуглеводні суттєво знижує досягнутий протягом 2015 року революційний прорив у технологіях альтернативної енергетики (це насамперед стосується ФРН) та впровадженні революційних систем енергоспоживання загалом в усіх країнах Центральної та Західної Європи.

Ще одним фактором зниження ціни, який почав активно проявлятися 2015-го, але наразі не дає відчутного впливу, є впровадження тренду переходу на електромобілі, чому активно опираються найбільші гравці світового автопрому та нафтотрейдери.

Залишити коментар

БЕЗ КОМЕНТАРІВ