Ростислав Мартинюк: Я не боюся Amnesty International

Ростислав Мартинюк, журналіст
Ростислав Мартинюк, журналіст

Червоні заяви Amnesty International та ще й Веніціанської комісії посіяли в мені паніку.

Мені здалося, шо «вікно можливостей» для демонтажу ще кількох тисяч уцелєвших Лєнінів стрімко причиняється, а на совісті ще висить кількатонне, покрите латунню одоробло в рідному селі мого батька (Сумівка Вінницька область).

Почав форсовано готуватися до спецоперації «он поскользнулся», бо сама офіційна Сумівка 25 років саботує демонтаж, роблячи пред’яви по типу «а ти туда його ставив?» (згадую сцену із п’яничкою, який на спроби витягнути його з калюжі казав «положи ґдє взял»).

Проте бувають в Украйне сюрпризи не тіки на Раді реформ.

Приїхавши до Сумівки, з’ясував: Лєнін уже упав. З гуркотом. Ноччю. Як і належить канону Лєнінопаду.

Вирішив уладнати формальності. Для Вікіпедії. Для статті Лєнінопад.

– Коли ж повалили пам’ятник? – питаю одухотворьонно у мера Сумівки.

Але тут починається найцікавіше:

– А хтозна. Місяця два чи три назад…

– Нє, ну це було у вересні чи може було літо, до Спаса? – починаю хвилюватися, бо хто як не мер мав би знати подробиці.

– Зараз у секретаря спитаю…Таню! Коли у нас Лєніна завалили? Літом?

Таня: «Ой нііі…Раньше».

Мер: «Ну коли раніше?».

Таня: «Ото коли у Мані невістка народила, так за день перед тим».

Мер: «Так спитай її, коли точно народила невістка».

Таня (після паузи): «Це була субота, у березні. Значить, повалили у ніч на п’ятницю».

Мер: «А число яке?».

Таня: «Субота була 15-те».

Тут втрутився я, трохи збуджено: «Якшо невістка народила 15-го, то значить сам памя’тник завалили 14-го березня 2015 року?».

Мер: «Та мабуть…».

Передайте в редакцію Вікіпедії, що пам’ятник Лєніну у селі Сумівка Бершадського району Вінницької області знесено 14 березня 2015 року, про що встановлено шляхом опитування мера села, секретаря сільради та її знайомих. І ще передайте: я не боюсь Amnesty International, а також Венеціанської комісії.

Я увєрєн, шо дуже скоро Україна буде повністю декомунізована.

Авторська стилістика збережена.

Залишити коментар

БЕЗ КОМЕНТАРІВ