«Укравтодор» може очолити польський поціновувач дорогих годинників

Славомір Новак
У 2013 році Новак зі скандалом пішов з посади міністра транспорту Польщі

Держагентство «Укравтодор» може очолити скандально відомий польський екс-міністр транспорту Славомір Новак. Про це пише Апостроф. Економіка з посиланням на власні джерела.

За словами міністра інфраструктури Володимира Омеляна, новим главою держагентства буде людина, «яка в своєму професійному минулому не має корупційної складової». Однак, на думку видання, кандидат на посаду керівника «Укравтодору» навряд чи відповідає цим вимогам: у себе на батьківщині Новак запам’ятався скандалом навколо придбання коштовного швейцарського годинника, через який йому довелося залишити свою посаду.

Джерело «Апостроф. Економіка» в Міністерстві економічного розвитку і торгівлі повідомило, що конкурс на заміщення посади голови «Укравтодору» не оголошували. Є ймовірність, що Новак буде призначений на посаду без проведення конкурсу, оскільки згідно з постановою уряду від 3 вересня 2008 року (№777) «Про проведення конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання сектора економіки», «Укравтодор» працює як орган державної влади, і на нього не поширюється вимога призначати керівника за результатами конкурсу. Виданню не вдалося отримати коментар Мінінфраструктури з цього питання.

У будь-якому разі назвати кандидатуру Новака такою, що відповідає висунутим вимогам, досить складно. У 2013 році він зі скандалом пішов з посади міністра транспорту Польщі. Журналісти польського видання Wprost «розгледіли» на руці чиновника годинник Maxi Marine Chronometer швейцарської фірми Ulysse Nardin. Вартість аксесуару оцінили щонайменше 17 тисяч злотих (близько 5,5 тисяч доларів США). Окрім того, ЗМІ звинуватили Новака в надмірно тісних контактах з бізнесом.

Згідно з польським законодавством, посадовці зобов’язані декларувати майно, вартість якого перевищує 10 тисяч злотих (близько 3,5 тисячі доларів). Новак у своїй декларації годинник не вказав. У зв’язку з цим прокуратура висунула йому звинувачення.

Новак своєї провини не визнав, але пішов у відставку. Він також, будучи депутатом польського Сейму, відмовився від депутатського імунітету. Екс-міністру загрожувало до трьох років в’язниці, проте справа закінчилася тим, що його зобов’язали заплатити штраф, що відповідав вартості годинника.

У 2014 році екс-міністр потрапив у черговий скандал: той же ж Wprost опублікував розшифровки записів незаконного прослуховування польських політиків, на одній з яких, людина з голосом, схожим на голос Новака, обговорює з людиною, чий голос схожий на голос колишнього заступника міністра фінансів Анджея Парафіяновіча, питання, пов’язані з податковою перевіркою бізнесу дружини Новака.

Як з’ясувалося, Новак вже має певне уявлення про інфраструктуру України. У лютому 2016 року він відвідував з дводенним візитом Івано-Франківську область, під час якого обговорювалися інфраструктурні проекти.

На даний час Новак співпрацює з Європейським банком реконструкції та розвитку в якості консультанта.

Нагадаємо, 1 червня Кабінет Міністрів звільнив голову«Укравтодору» Андрія Батищева. Виконуючим обов’язки керівника держагентства було призначено його першого заступника Євгена Бараха.

Через кілька днів після цього Омелян оголосив про старт конкурсного відбору на посаду глави «Укравтодору». За словами Омеляна, за результатами конкурсу агентство має очолити «незаангажована, не обтяжена політичними або лобістськими впливами людина, яка в своєму професійному минулому не має корупційної складової». Міністр також зазначив, що новим керівником «Укравтодору» стане людина із західним досвідом. Пізніше він повідомив, що новий очільник держагентства почне роботу до кінця серпня.

Залишити коментар

БЕЗ КОМЕНТАРІВ