Україну закликають оскаржити у судах будівництво Керченського мосту

Керченський міст,
У березні окупаційна влада Криму заявила, що будівництво моста через Керченську протоку доведеться узгодити з Києвом.

Україна має щонайменше три шляхи для того, щоби заблокувати будівництво Керченського мосту. Про це заявили експерти-правники, передає УНІАН.

«Перший механізм – це створення Ad Hoke трибуналу, другий  –  звернення до Міжнародного трибуналу з морського права у Гамбурзі. Третій – скарга до Міжнародного суду ООН у Гаазі», – вважає голова Центру інформації про права людини та представник Кримської правозахисної групи Тетяна Печончик.

Аби Україна досягла ефективного результату, вона має задіяти одночасно три цих механізми, додає Печончик.

Навіть якщо Росія відмовиться від юрисдикції Міжнародного суду або іншого арбітражу, Україна може ініціювати розгляд цієї справи. На цьому наголошує президент Колегії юристів з морського права України Денис Рабомізо.

«Згідно з положеннями Конвенції з морського права 1982 року, якщо держава не визнала один або кілька механізмів розгляду суперечок, то автоматично задіюється додаток 7 до цієї Конвенції. Він свідчить про те, що суперечка розглядається Ad Hoke», – повідомив він.

Експерт додає, що «у міжнародних суперечках держави самі визначають суддів, які розглядатимуть їх за процедурою. У разі, якщо Росія не ініціює призначення арбітрів, їх можуть призначити інші компетентні органи».

«Розгляд суперечок в Міжнародному арбітражі – це процедура, яка триватиме роки. Тож Україна повинна звернутися до арбітражу про застосування тимчасових забезпечувальних заходів для захисту прав однієї зі сторін або дрвкілля. Це може бути Міжнародний трибунал з морського права у Гамбурзі», – вважає Рабомізо.

У свою чергу, юрист Регіонального центру з прав людини Віталій Набухотний зауважує, що третім механізмом оскарження будівництва Керченського мосту в Крим є винесення Міжнародним судом ООН консультативного висновку.

«Консультативні висновки мають рекомендаційний характер, але не слід їх недооцінювати. Вони хоч і є необов’язковими, держави досить часто посилаються на ці висновки у своїй міжнародно-правовій практиці», – наголосив юрист.

Читайте: Експерти прогнозують руйнування Керченського мосту

Як відомо, після анексії Криму з території РФ на півострів можна потрапити лише через Керченську переправу, яка часто припиняє свою роботу через погодні умови та має недостатню пропускну спроможність.

Президент РФ Владімір Путін заявляв, що хоче звести Керченський міст до окупованого Криму до 2018 року, залучивши фінанси інвесторів. За рік після початку будівництва на острові Тузла зведено лише першу опору мосту через Керченську протоку – опору №173 під автомобільну трасу.

Як повідомляв Інформаційний Акцент, у березні окупаційна влада Криму заявила, що будівництво моста через Керченську протоку доведеться узгодити з Києвом.

Залишити коментар

БЕЗ КОМЕНТАРІВ