Володимир Тищенко: Як фальшували детальний план території «Микільська Слобідка»

Володимир Тищенко, відеоблогер
Володимир Тищенко, відеоблогер

Про детальний план території «Микільська Слобідка» вже написано багато, але враховуючи, що його фінальне затвердження на засіданні Київради планується вже сьогодні, необхідно все ж таки зробити аналіз документів та процедури розробки цього скандального ДПТ.

Для початку – фото (мал. 1), що демонструє, як забудовник вже перебуває на низькому старті в очікуванні ДПТ.

мал.1
мал.1

Не дивуйтесь – це дійсно Київміськбуд, що на 80% належить громаді міста. Саме його було обрано весільним генералом для прикриття майбутньої забудови. Домовитись було не важко – адже профільний заступник Віталія Кличка пан Спасибко, не лише бувший працівник Леоніда Юрушева та підлеглий співвласника інвестора забудови племінника Юрушева Андрія Манжелея, але й наразі є куратором діяльності Київміськбуду від КГГА і водночас секретарем його наглядової ради. Ось так нам демонструють, що все вже «порішали» і можна не рипатись: ДПТ ще немає, після затвердження якого треба буде рішенням Київради відвести земельну ділянку під житлове будівництво, а питання будівництва житлового комплексу, заради якого весь цей сир-бір, вже вирішене.

Повернемося до документів. Київрада сьогодні має затвердити ДПТ, що відповідно до матеріалів розроблено на підставі договору № 1510/236/ДПТ від 25 січня 2016 року (мал. 2).

мал.2
мал.2

Так, такий договір дійсно існує і він саме на розробку ДПТ із такою назвою (мал. 3).

мал.3
мал.3

Але є маленьке таке питання: яким чином ДПТ, розроблений на виконання договору від 25.01.2016, пройшов процедуру громадських слухань з 26.01 по 24.02 цього ж року? Правильна відповідь: жодних громадських слухань цей документ не проходив – на них виносився інший ДПТ з такою ж саме назвою, що було розроблено у 2015 році на підставі договору № 1503/137/ДПТ від 06.04.2015 (мал. 4).

мал.4
мал.4

Тобто на громадські слухання виносився юридично зовсім інший проект! Нагадаємо діюче законодавство України (що теоретично діє і на території столиці України), а саме Закон «Про регулювання містобудівної діяльності».

«Стаття 21. Громадські слухання щодо врахування громадських інтересів

  1. Громадським слуханням підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій.
  2. Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадських слухань щодо проектів такої документації забороняється».

Проект ДПТ, що розроблено на підставі договору № 1510/236/ДПТ від 25 січня 2016 року і який виноситься 28 липня на засідання Київради, жодних громадських слухань після розробки не проходив, тож його затвердження прямо заборонено законодавством.

Щоб зрозуміти, навіщо відбувається така підтасовка документів, розглянемо частково хронологію подій.

  1. Департамент містобудування і архітектури КМДА розпочинає в інтересах інвестора ТОВ «Акрон Інвест» розробку ДПТ на підставі договору № 1503/137/ДПТ від 06.04.2015.
  2. Розроблений проект подається на затвердження у Київраду, але Постійна комісія з питань містобудування, архітектури та землекористування на своєму засіданні 20 жовтня 2015 року (сторінки 44-45 протоколу, мал. 5)
    мал.5
    мал.5

    завертає його з дуже жорсткою критикою – проекти ДПТ розробляються виключно на підставі рішень Київради про розробку містобудівної документації, а Київрада ніколи не приймала рішення про розробку цього ДПТ. Департамент містобудування і архітектури взагалі не мав права починати його розробку – він пішов на службове підроблення (ст. 366 Кримінального кодексу України), зазначивши що розробка проводиться на підставі п. 6 рішення КМР від 11.2013 № 518/10006 «Про затвердження міської програми створення (оновлення) містобудівної документації у м. Києві». Ось тільки цей пункт – вже затверджений у 2005 році ДПТ Сагайдака, 101 і ані внесення змін у нього, ані розробка нового ДПТ не передбачена. Департамент навіть відповідно положенням цього самого рішення КМР, був зобов’язаний у разі необхідності та за наявності інвестиційних пропозицій підготувати проект рішення Київради про зміни у переліку містобудівної документації, що підлягають розробці, і лише після прийняття відповідного рішення, він отримував право розпочати розробку ДПТ Микільської Слобідки у її нинішньому вигляді. Але чхати вони хотіли як на законодавство, так і на рішення Київради.

  3. Департамент робить вигляд, що розробляє вже інший проект ДПТ і укладає 25.01.2016 новий договір на його розробку № 1510/236/ДПТ вже не вказуючи номер пункту в Переліку документації до рішення КМР № 518/10006. Але час – це кошти, тож він відразу виносить на нові громадські обговорення старий, та юридично інший проект ДПТ, а потім фальсифікує документи щодо проведення громадського обговорення вже нового проекту ДПТ з тією ж назвою. Ось тільки все робиться як завжди – у об’яві про слухання, все ще вказано що ДПТ розроблено на підставі п. 6 рішення КМР № 518/10006 (мал. 6).

    мал.6
    мал.6
  4. Департамент і розробники самі не можуть розібратися у своїх аферах, тож після «підгонки» документів 03.06.2016 роду ТОВ «Терра Проджект» передає новий ДПТ, зазначивши що він розроблений на виконання все того ж самого п. 6 рішення КМР № 518/10006 (мал. 7).

    мал.7
    мал.7
  5. Департамент змішує інгредієнти вінегрету і подає до Київради проект рішення про затвердження ДПТ, як вже начебто розробленого на підставі п. 78 рішення КМР № 518/10006 (мал. 8).
    мал.8
    мал.8

    Доповнює страву Пояснювальна записка з підписом профільного зам голови КМДА Спасібка (мал. 9 та 10).

    мал.9
    мал.9
    мал.10
    мал.10

    Щоправда, п. 78 лише частково включає область нового ДПТ, тож його пропонується постфактум змінити одночасно із затвердженням самого ДПТ.

  6. Постійна комісія з питань містобудування, архітектури та землекористування на своєму засіданні 13.07.2016 спочатку за присутності місцевих мешканців не знаходить у собі сили підтримати весь цей фальсифікат, але після того, як активісти задоволені покидають зал, Комісія повертається до розгляду питання, підтримує його і прикрашає «страву» своєю редакцією змін до рішення КМР № 518/10006, що мають додатково закамуфлювати аферу із самою розробкою ДПТ (мал. 11).

    мал.11
    мал.11

Наостанок – ще кілька цікавих запитань і схем при розробці цього ДПТ.

Як Розробник та Департамент пояснили грубе порушення законодавства, а саме порушення проектом ДПТ чинного Генерального плану Києва? Вони послалися на лист від 20.05.2014 №7/14-5983 Мінрегіону України, який начебто рекомендував замовнику розробляти (оновлювати) містобудівну документацію у відповідності до проекту генерального плану Києва (мал. 12).

мал.12
мал.12

Цього листа, що має ключове значення, ніхто ніколи в очі не бачив, що й зрозуміло – Мінрегіон теоретично не має права рекомендувати порушувати Закон України. Але більшості депутатів Київради до цього не має діла – чим більш протизаконне рішення, тим більше бонуси за його підтримку.

Ще більш лицемірною виглядає посилання у матеріалах ДПТ на постанову Окружного адмінсуду Києва у справі №826/14642/15 від 18.02.2016 року, яким визнано незаконним та скасовано повністю рішення Київради від 08.10.2009 № 365/2434 «Про затвердження прибережних захисних смуг водних об’єктів м Києва» (мал. 13).

мал.13
мал.13

По-перше, це посилання – щиросердне зізнання, що сам ДПТ розроблений з порушенням Держаних будівельних норм, адже на час розробки ДТП, ніяких зелених зон завширшки 100 м вздовж берега Дніпра не існувало навіть віртуально. По-друге, у цих зелених зонах ведеться будівництво трьох житлових комплексів – київська влада жодним чином не намагається зупинити це будівництво. І, по-третє, Київрада подала апеляцію і намагається у апеляційному суді повернути берегову захисну зону завширшки 50 м.

Джерело: Володимир Тищенко

Залишити коментар

БЕЗ КОМЕНТАРІВ