Єврокомісія розвінчала кремлівські міфи про зону вільної торгівлі Україна–ЄС

зона вільної торгівлі
Єврокомісія спростувала тези Росії про вільну торгівлю України

У Кремлі часто й багато говорять про проблеми, які викличе угода щодо вільної торгівлі між Євросоюзом та Україною, що набуває чинності з 1 січня 2016 року. Тож, у Європейській Комісії вирішили спростувати основні тези, якими користується Москва для маніпуляцій, повідомляє ВВС.

Перший міф полягає в тому, що Росія нібито може змінювати свої митні правила без консультацій з іншими країнами, які входять у зону вільної торгівлі СНД. Як, наприклад, під час одностороннього скасування торгових преференцій щодо України. У реальності, як відзначають у Єврокомісії, Росія повинна консультуватися з приводу зміни тарифів на імпорт з іншими країнами зони вільної торгівлі СНД і показувати на прикладі окремих товарів, як нові обставини можуть спричинити зростання імпорту з певних країн, завдаючи шкоди промисловості інших країн Митного союзу.

У свою чергу, Росія не може довести негативні наслідки угоди між Україною та ЄС, оскільки та ще не набула чинності, але вже призупинила дію договору про вільну торгівлю з Україною.

Другий міф – вимога Євросоюзу про відповідність своїм стандартам усіх товарів на українському ринку нібито закриє цей ринок для російських товарів. РФ вимагає відстрочки переходу на європейські стандарти, проте, в Єврокомісії наголошують, що у 24 категоріях Україна вже на ці стандарти перейшла, і жодна російська компанія не скаржилася на труднощі з експортом у нових умовах.

Третій міф – ЄС нібито хоче змусити Росію змінити митні правила в межах зони вільної торгівлі СНД. У реальності самій же Росії ці правила не подобаються. Зокрема, Москва вважає, що за наявними правилами імпортовані Україною з ЄС товари можуть отримати маркування «вироблено в Україні» й експортуватися в Росію без мит. Комісія пропонує Росії самій ініціювати зміну правил зони вільної торгівлі СНД, щоб уникнути проблемних ситуацій, коли хто-небудь з її членів укладатиме угоду про вільну торгівлю з будь-якою іншою країною.

Четвертий міф – ЄС зобов’язує Росію перейняти свої санітарні стандарти. У реальності ж Євросоюз лише хоче розширити двостороннє обговорення стандартів, ухвалених кожною зі сторін.

П’ятий міф – можна без проблем «ввести перехідний період на не більше ніж 10 років за окремими секторами торгівлі», як пропонує Росія. Однак, у Єврокомісії підкреслюють, що це б на багато років загальмувало виконання значної частини угоди між Україною та ЄС і навряд чи позитивно вплинуло б на експорт російських товарів.

Шостий міф – Росії необхідні дані щодо кожної транзакції, що стосується експорту товарів в Україну, і ЄС повинен цю інформацію надати. У Єврокомісії зазначають, що це було б порушенням правил Євросоюзу про захист інформації, а, крім того, з цих даних Росія не отримає гарантії того, що ввезені в Росію «українські» товари не були вироблені десь в іншому місці.

Читайте: Кремлю не вдалося натиснути на Україну та ЄС щодо зони вільної торгівлі

Нагадаємо, з 1 січня 2016 року має запрацювати всеосяжна зона вільної торгівлі між Україною та Європейським Союзом, відтермінована на півтора року – в жовтні 2014 року в зв’язку з необхідністю проведення переговорів у форматі Україна – ЄС – Росія. Однак подальші відкладання й переговори, на думку європейської сторони, є непотрібними, а саме відтермінування – згубне для ідеї вільної торгівлі.

Залишити коментар

1 КОМЕНТАР

  1. Вередування, погрози і шантаж Московії щодо ЗВТ Україна – ЄС, окрім страху втратити імперські звички висмоктувати з України духовні, інтелектуальні, матеріальні, сировинні і фінансові ресурси не має нічого. Москва звикла паразитувати і збагачуватись за рахунок України. Без України вона ніколи би не стала тим монстром і загрозою усій Земній цивілізації. І чим швидше ми вирвемо Україну з лабет того вампіра, тим краще і безпечніше для Європи, в першу чергу, і, зрештою, – для усього Світу!

Comments are closed.