Замовні рейтинги та імітація прозорості не здатні кардинально змінити громадську думку, – політолог

Політолог Олександр Солонько у коментарі кореспондентові видання Інформаційний Акцент розповів про виборчі рейтинги як прихований спосіб агітації та про те, хто використовує подібні методи для перемоги. За його словами, замовні рейтинги хоч і допомагають певною мірою маніпулювати масовою свідомістю, але не здатні формувати громадську думку.

На переконання експерта, думати, аналізувати та висловлювати власну думку означає брати на себе певну відповідальність за свої слова та переконання. Він переконаний: «Більша частина людей не має бажання чи то підсвідомо боїться таких дій, тому дослухається до інших. Набагато легше, коли все вже вирішено до нас і за нас – це згубний залишок «совкового» патерналізму. У першу чергу, це влаштовує владу та представників впливових фінансово-політичних груп, які мають достатній ресурс для того, щоби маніпулювати громадською думкою».

Утім, на думку політолога, рейтинги хоч і допомагають певною мірою маніпулювати масовою свідомістю, але не можуть формувати громадську думку. Вони працюють як частина комплексу заходів. Їх завдання більш складне, якщо йдеться про нову політичну силу чи ідею: «Так, вони можуть слугувати таким собі штучним індикатором динаміки росту підтримки партії або ідеї. Таким чином людям накидають тезу про суспільну легітимацію політсили або якоїсь тези. Очевидно, що є намагання грубого нав’язування штучних рейтингів, але це менш ефективно. Разом з тим, така практика зараз присутня, і незалежно від результату нею зловживають».

На запитання, якій політсилі все ж допоможуть липові рейтинги у цьогорічних виборах, експерт зазначив: «З одного боку, складно говорити про результат для замовників. Проте зважаючи на кількість виборців, які не визначилися, певні коригування результатів можливі.

Найяскравіший та найочевидніший приклад політсили з рейтингами такого типу – це партія «Рух за реформи». Загалом це вписується в агресивну кампанію, яка запам’ятається своїм марнотратством. Досить незґрабно такі речі роблять представники партії «Солідарність». Наприклад, так звана група Третьякова, яка намагається потрапити в Київраду, в своїй агітації публікує рейтинги сумнівного походження, при чому окремо по конкретних округах і кожного тижня різні, з величезною різницею із попередніми… Це очевидна маніпуляція».

Марія Вівдич, для видання Інформаційний Акцент

Залишити коментар

БЕЗ КОМЕНТАРІВ